Nick Mac alege preamplificatorul de microfon Focusrite ISA One pentru configurația sa portabilă de înregistrare
Nick Mac
În calitate de inginer șef al studiourilor de producție ale Electric Feel Entertainment, loc numit “casă” de o lungă listă de artiști de top, producători, compozitori, mărci și parteneri, Nick Mac folosește de mult timp preamplificatorul de microfon multicanal Focusrite ISA 428 MkII și channel strip-ul ISA 430. Recent, lucrând cu 24kGoldn ca inginer personal, Nick a adăugat preamplificatorul de microfon desktop Focusrite ISA One la echipamentul său mobil pentru a oferi tonalitatea și flexibilitatea la care s-a obișnuit în studio.
Nick, nativ din California, care se regăsește pe listele de credits pentru Post Malone, YG, Macklemore, Ariel Pink, Machine Gun Kelly, Tyla Yaweh, Travis Barker, Yungblud și alții, a lucrat cu 24kGoldn în ultimii câțiva ani, atât în deplasări cât și în studio. Cu aproximativ 4 luni în urmă, el și-a redus echipamentul mobil la un case Pelican care conține o interfață de înregistrare și noul lui preamplificator Focusrite.
„Este unul dintre dispozitivele cu cele mai multe feature-uri pe care le-am văzut vreodată, cu o calitate pe care o apreciez foarte mult”, spune Nick despre ISA One, care îmbină preamplificatorul clasic de microfon de la Focusrite cu un canal DI independent, ambele având setări selectabile de impedanță a transformatorului, într-o carcasă robustă și portabilă. „Controlul tactil pe care îl am pe panoul frontal pentru preamplificatorul de microfon și căști este pur și simplu incredibil. Sunt îndrăgostit de acest lucru.”
Schimbări de workflow
Nu toate mărcile de preamplificatoare de microfon se potrivesc cu microfonul vocal Sony C-800G preferat de mulți artiști de astăzi, spune Nick. „Dar îmi place ISA; este un pic greu, dar e curat și cred că <<rotunjește marginile>> sunetului microfonului. Este plăcut și cald și puțin agresiv, dar este clar și curat. Are o culoare plăcută pe care o apreciez. Pentru mine sună excelent.”
Funcționalitatea de monitorizare a ISA One a devenit centrală în fluxul său de lucru, spune Nick. „Una dintre caracteristicile cheie care mă entuziasmează este posibilitatea de a trece de la monitorizarea intrării microfonului la mixul de cue. Astfel, dacă primim un semnal murdar sau ceva asemănător în studio, pot izola microfonul și asculta înaintea oricărui proces. Este cu adevărat, cu adevărat util.”
„Este unul dintre cele mai pline de funcții dispozitive pe care le-am văzut vreodată, cu o calitate pe care o apreciez foarte mult” spune Nick despre ISA One, care combină clasicul preamplificator de microfon Focusrite cu un canal DI independent, ambele cu setări selectabile de impedanță a transformatorului, într-o incintă robustă și portabilă. „Controlul tactil pe care îl am pe panoul frontal pentru preamp și căști este de necrezut. Sunt îndrăgostit de acest echipament.”
Lui Nick, care a lucrat cu 24kGoldn la un viitor album, îi place să ajusteze nivelul preamplificatorului de microfon în timpul înregistrării vocale. „Reglez faderul pe parcursul take-urilor cu acel buton de trim. Sunt un fan al indicatoarelor de nivel, așa că mă uit la un plugin de metering Durrough în Pro Tools, urmărind crest factorul și nivelul de compresie. 24k are o voce puternică, dar există suficient gain pe ISA One încât, atunci când cântă încet, pot să cresc nivelul cu gain în trepte și să folosesc butonul de trim. Pe partea cealaltă, când e tare, pot să-l cobor și să folosesc butonul de ajustare pentru a aduce nivelul în jos. Am totul la îndemână.”
Focusrite ISA și în studio.
Nick este de mult timp un fan al preamplificatoarelor de microfon Focusrite ISA, utilizând de exemplu preamplificatorul cu patru canale ISA 428 MkII pe fiecare piesă pe care a mixat-o pentru albumul de debut al lui Tyla Yawheh din 2019, „Heart Full of Rage”, și pe proiecte cu Iann Dior. În camera B de la Electric Feel Studios din West Hollywood, spune el, „Avem un ISA 428 plus un canal strip ISA 430 care circulă între camerele A și B. De asemenea, am un ISA 430 pe care l-am cumpărat pentru sesiuni înainte de a veni la Electric Feel și care circulă și el în studio.”
ISA 430 personal al lui Nick a fost într-un rack mobil care a petrecut cea mai mare parte a anului 2020 în Utah, unde lucra cu Post Malone la albumul său lansat recent „Twelve Carat Toothache„. „Am început înregistrarea cu 430 și îl foloseam în fața interfeței mele și intram line-in în Pro Tools. A fost atât de simplu”, spune el.
„Simt că mulți oameni trec cu vederea un pic ISA. Sper că mai mulți încep să-l folosească pentru înregistrările vocale sau orice altceva… Este o mică comoară ascunsă.”
Setupul mobil adăpostește tot ce îi trebuie pentru o sesiune, continuă Nick. „Un calculator, o interfață pentru conversie, un Tube Tech, un 1176, un Distressor, o pereche de BAE 1073 în stilul Neve și un preamplificator vocal ISA 430 pe care îl folosesc de fiecare dată. L-am folosit la Post și l-am folosit la premierul lui Travis Barker. Și am mai folosit două perechi de monitoare Genelec – 8351 și 1032 – și un subwoofer.”
Preamplificatoarele ISA sunt derivate din unitatea clasică cu transformator proiectată pentru studiourile AIR ale lui Sir George Martin în 1985 de către Rupert Neve când lucra cu Focusrite. „Cred că oricine își dorește un preamp Neve. 1073 este minunat, este un clasic”, spune Nick. „Dar nu uitați că Rupert a proiectat modulul ISA 110. Simt că mulți oameni trec cu vederea un pic ISA. Sper că mai mulți încep să-l folosească pentru înregistrările vocale sau orice altceva. Dar eu, atunci când oamenii merg într-o direcție, vreau să merg într-o altă direcție care este unică, un pic diferită și care va oferi artistului meu un sunet diferit. Este o mică comoară secretă.”