Select Page

Superbowl LVIII – powered by Focusrite RedNet!

Superbowl LVIII – powered by Focusrite RedNet!

Pentru al nouălea an consecutiv, ATK Audiotek, o companie Clair Global, utilizează arsenalul său de echipamente Focusrite RedNet pentru sistemul audio în rețea Dante® la Super Bowl LVIII. Pe 11 Februarie 2024, echipele Kansas City Chiefs și San Francisco 49ers s-au confruntat la Allegiant Stadium din Las Vegas, Nevada. Fiind unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale anului, Super Bowl LVIII a avut o audiență de 123,4 milioane de spectatori. Showul de la pauză, susținut de Usher, a fost un spectacol nostalgic și plin de energie, menit să se potrivească cu marele meci.

Încă o dată, ATK Audiotek, furnizorul de sunet live pentru Super Bowl timp de 27 de ani consecutivi, a utilizat un traseu de semnal audio complet digital, datorită unei infrastructuri extinse de rețea audio Dante®, cu componente din gama RedNet a Focusrite, care cuprinde convertoare și interfețe audio pentru rețea Dante.

„Acesta este al nouălea an în care folosim Focusrite RedNet cu rețeaua noastră audio-over-IP Dante la Super Bowl”, a declarat Kirk Powell, inginer-șef la ATK/Clair la Super Bowl LVIII. „În acest an folosim peste 100 de unități RedNet, ceea ce reprezintă cea mai mare configurație Focusrite utilizată la un Super Bowl până acum.”

Cei de la ATK sunt responsabili și în acest an pentru întregul sunet din stadion, inclusiv pentru prestațiile pre-meci care i-au inclus pe Reba McEntire (care a interpretat imnul național), Post Malone și Andra Day; spectacolul de la pauză cu Usher și invitații speciali Alicia Keys, H.E.R., Jermaine Dupri, Ludacris, Lil Jon, will.i.am; și anunțurile pe tot parcursul jocului către fanii din Allegiant Stadium, așa că prezența unui sistem foarte fiabil este crucială.

„Fiecare an aduce cu sine provocări logistice imense la Super Bowl, și implică gestionarea unei multitudini de surse audio diverse și rutarea lor către destinații diferite”, a comentat Powell. „Utilizarea componentelor Focusrite RedNet este indispensabilă pentru operațiunile noastre, deoarece oferă conectivitatea și versatilitatea necesare pentru a îndeplini eficient sarcinile noastre.”

Configurația echipamentelor Focusrite ATK Audiotek pentru Super Bowl LVIII a inclus 25 de unități I/O AES3 cu 16 canale RedNet D16R MkII; 35 de interfețe I/O analogice cu 16 canale RedNet A16R MkII; 25 de punți MADI cu 64 de canale RedNet D64R; 12 preamplificatoare de microfon controlate de la distanță cu surse duble de alimentare RedNet MP8R cu câte 8 canale ; și opt unități RedNet AM2 pentru monitorizarea audio stereo, pentru un total de 105 unități RedNet.

În timpul Super Bowl LVIII, unitățile A16R au facilitat conectivitatea între diverse interfețe gestionate de locație și celelalte părți implicate în eveniment, în timp ce unitățile D16R s-au conectat la amplificatoare. Punțile MADI RedNet D64R au fost utilizate pentru a se conecta la console și camioanele de transmisie. Gestionarea precisă a ceasului este crucială în timpul Super Bowl, beneficiind ambele echipe, cât și producția audio. RedNet D64R combină un număr generos de canale cu capacitatea de a converti ratele de eșantionare între diferite sisteme audio la nivel de multitrack, asigurând transferul și partajarea audio între sisteme fără a depinde de un ceas de referință comun.

Potrivit lui Powell, în timp ce FOH și monitoarele de scenă ar putea să se sincronizeze la același ceas, există o distincție în ceea ce privește camionul de producție. Powell detaliază: „Camionul de producție funcționează pe un ceas separat, deoarece nu este utilizat în întregime în timpul zilei. D64R îmi permite să separ ceasul între sistemul meu și camionul de producție, în special când acesta încheie după pauza de jumătatea meciului. Pe măsură ce încep să demonteze, prefer să nu fiu sincronizat la ceasul lor pentru a evita întreruperile premature. Utilizăm și D16R și A16R pentru că facem un backup analogic ca interfață pentru amplificatoarele sistemului.”

Când a fost întrebat care a fost cel mai dificil aspect al proiectării și instalării sistemului audio pentru Super Bowl LVIII, Powell nu a stat pe gânduri: „Montarea sistemului de sunet”, a spus el. „Structura plafonului la Allegiant Stadium este bazată pe cabluri, la fel ca și la SoFi Stadium, ceea ce restrânge opțiunile pentru plasarea clusterelor și a altor componente similare din cauza restricțiilor de greutate și punctelor de prindere.” El mai adaugă, „Gestionarea prinderilor și cablurilor a prezentat provocări, la fel și determinarea pozițiilor optime pentru amplificatoare. A trebuit să facem compromisuri în câteva poziții, dar sistemul a funcționat foarte bine. De asemenea, avându-i pe renumiții Dave Natale și Alex Guessard la FOH, sunetul prestațiilor a fost excelent.”

Echipamentele Focusrite au fost instrumentale în a-i ajuta pe ATK/Clair să își găsească ritmul pentru această ocazie anuală. Powell remarcă, „În vreme ce rutarea locației poate varia, noi am stabilit o configurație consistentă, cu RedNet într-un rol semnificativ. Într-un eveniment de asemenea amploare, fiabilitatea este crucială, iar RedNet asigură buna funcționare a rețelei noastre.”