Select Page

Superlux – Rentabilitate, accesibilitate, performanta

Superlux – Rentabilitate, accesibilitate, performanta

SUPERLUX este un producator global de produse audio electronice. Fie ca e vorba de microfoane, amplificatoare sau casti, gama de produse Superlux incearca sa fie cat mai completa cu putinta oferind consumatorilor tot ceea ce isi doresc la un pret foarte bun.

Compania si-a inceput activitatea in 1987 intr-un simplu apartament din Taiwan. Acum, la mai bine de 30 de ani de atunci, detine un sediu modern de mari dimensiuni in inima Shanghaiului. Sediul central se gaseste in schimb in Taiwan, in tara in care a inceput frumoasa poveste a producatorului ce astazi scrie istorie pe segmentul sau de piata.

SUPERLUX LOGO

Superlux il mentioneaza pe Pan Zheng Yuan ca fiind un membru marcant al Superlux. Acesta este un maestru tehnician ce face parte dintr-o familie ce a deschis multe drumuri pentru producatorii de microfoane de astazi, mai exact dintr-o familie ce a dezvoltat primul microfon condenser acum 60 de ani in China. La randul sau, Pan Zheng Yuan, a urmat acest drum si lucreaza la dezvoltarea produselor electroacustice de aproape 50 de ani, iar de 21 de ani face asta pentru Superlux.

Superlux si-a castigat un nume pe intreg globul prin produsele de foarte buna calitate oferite la preturi foarte mici in comparatie cu alte companii concurente care au o strategie diferita.

PREMISA SUPERLUX

Superlux pleaca de la premisa ca pentru a impresiona consumatorii, produsele Superlux trebuie sa-i impresioneze mai intai pe producatori.

Conform producatorilor, esenta produselor Superlux sta in trei lucruri: performanta, calitatea si pretul.

Totodata, motivatia este oferita de dorinta de a creea o echipa puternica, una dintre cele mai bune din industrie, iar in jurul ei sa se lege o viziune comuna pe termen lung in ceea ce priveste aducerea unui plus in industria audio electronica. O industrie care, in viziunea Superlux, trebuie sa se axeze pe raportul foarte bun dintre calitate si pret. Aceasta mentalitate a propulsat compania intr-un top select al producatorilor de microfoane, schimband oarecum notiunea consumatorilor ca un produs ieftin nu are calitatea unuia scump.

Acuratetea cu care sunetul este redat face o descriere perfecta produselor Superlux. Tinta pe care producatorul taiwanez vrea sa o atinga, anume cele mai bune performante de sunet la un pret cat mai rezonabil, permite ascultarea muzicii preferate fara ca bugetul sa fie afectat.

Conform producatorului, produsele Superlux sunt construite pentru a rezista tuturor conditiilor, oferind performanta audio de inalta calitate in studio, inregistrari TV, productie live, evenimente si multe altele. Si nu in ultimul rand sunt realizate cu scopul de a fi foarte usor de folosit fara multe batai de cap la instalare.

Asadar, pasiunea si devotamentul acordat in cei peste 30 de ani de existenta s-au transpus in produse calitative si rentabile despre care vom discuta in randurile urmatoare.

CUM SCHIMBA SUPERLUX PIATA

In general, oamenii aveau o retinere in a cumpara produse cu origine chinezeasca si chiar si astazi unii dintre ei cumpara produse chinezesti doar atunci cand isi doresc sa economiseasca niste bani si nu sunt atat de interesati de calitate. In ultimii ani insa situatia s-a mai schimbat, mentalitatile au evoluat si sunt intr-o continua schimbare.

Nu doar ca produsele chinezesti merita o a doua sansa, ele chiar reusesc in unele cazuri sa fie mai calitative decat niste produse care costa mult mai mult. In cazul microfoanelor, schimbarea a fost semnificativa datorita companiilor ca Superlux care au reusit sa construiasca niste dispozitive de o calitate foarte buna care constant nu au dat gres. Astfel stereotipul legat de produsele chinezesti incepe usor-usor sa dispara.

Chiar daca pretul nu oglindeste calitatea, produsele Superlux reusesc sa ofere performante neasteptat de bune. In cazurile de acest gen o comparatie intre un produs foarte ieftin si unul mai scump ar putea aduce rezultate surprinzatoare, la modul ca la finalul testelor vei avea supriza sa nu mai stii care e produsul ieftin si care e cel scump pentru ca performanta nu mai tine cont de aspectul financiar.

Astfel observam o schimbare pe piata, rentabilitatea jucand un rol cheie in ceea ce priveste strategia de piata a unor companii care reusesc sa depaseasca din punctul de vedere al calitatii unele branduri care ofera produse foarte bune, dar la preturi mult mai mari.

PRODUSE REPREZENTATIVE

Cel mai popular produs de la Superlux, in primul rand datorita raportului calitate-pret despre care tot discutam, este microfonul Superlux E205U USB. Fiind ideal pentru home studio, gaming, podcast-uri si inregistrari pe YouTube, avand si un design solid – o combinatie de metal si plastic – nu i-a fost deloc greu sa inainteze in topul preferintelor consumatorilor. De altfel este un produs cu o popularitate ridicata printre creatorii de continut de pe YouTube. Face parte din categoria de produse plug&play ce nu necesita instalarea vreunui driver pentru a functiona.

microfon-usb-superlux-e205u

Superlux E205U

Un alt produs de calitate este Superlux R102, un microfon ribbon realizat special pentru transmisii si inregistrari TV sau radio. Raspunsul plat si sensibilitatea mare sunt calitati care fac dintr-un microfon rentabil unul excelent pentru cee ce isi propune. Poate fi folosit cu success si in productii muzicale pe scena sau in studio. La acest capitol este recomandat pentru pian, instrumente de suflat sau amplificatoare de chitara, oferind un sunet autentic. Nu trebuie omis nici designul retro care il face foarte atractiv.

microfon-ribbon-live-radio-superlux-r102

Superlux R102

 

La capitolul casti s-a facut remarcat modelul Superlux HD681 EVO. O pereche de casti care domina piata in marja de pret, avand o calitate buna datorita sunetului pe care il reda, cu adancime si profunzime, si avand si un design demn de o pereche de casti premium pe care o poti folosi atat in studio cat si pe strada. Totodata sunt niste casti excelente si pentru podcast, dar nu in ultimul rand si pentru filme datorita unui bass extrem de prezent atunci cand este nevoie de el.

casti1

Superlux HD681 EVO

*Disponibile atat pe alb cat si pe negru pe www.zeedoshop.ro.

ACCESIBILITATEA

O foarte importanta caracteristica a produselor Superlux este accesibilitatea. Si cand vorbim de accesibilitate ne referim in cazul de fata la usurinta in utilizare. Asa cum mentionam mai sus, plug&play-ul este o calitate a produselor Superlux. Posibilitatea de a conecta un microfon la un computer si de a-l utiliza fara a instala vreun driver salveaza in primul rand timp, dar te salveaza si de alte batai de cap specifice instalarii a tot felul de programe ce ingreuneaza scopul, acela de a te bucura cat mai rapid de produsul achizitionat.

FINISAJ PREMIUM

Superlux suprinde la capitolul finisaj, chiar daca nu ofera un design revolutionar, la un pret relativ scazut reuseste sa ofere produse solide si cu o atentie sporita la micile detalii. Aceste aspecte distanteaza producatorul de majoritatea produselor din aceeasi categorie de pret, care desi reusesc sa ofere performanta din punct de vedere tehnic, estetic nu reusesc sa ridice nivelul la fel de sus.

De exemplu, unul dintre produsele reprezentative, Superlux E205U USB, are un finisaj denumit de producator “Champagne silver”, un design soft placut ochiului ce ii ofera din start o imagine de microfon premium chiar inainte de a arunca un ochi pe specificatiile tehnice. Si totusi vorbim de un microfon al carui pret nu se apropie in niciun fel de categoria premium.

EVENIMENTE SI PROMOVARE

Superlux si-a promovat numele prin diverse evenimente din Asia sau prin diverse contracte de sponsorizari incheiate cu artisti care au dus brandul mai departe. Deocamdata Superlux nu a facut pasul in Europa in ceea ce priveste promovarea numelui, desi produsele au parte de o vasta apreciere si pe continentul european.

In 2011, Superlux a organizat un concert rock la Yuyintang, una dintre cele mai vechi locatii din Shanghai. In timpul celebrului eveniment intitulat „Prolight+Sound Shanghai 2011”, Superlux a gazduit nu mai putin de 6 trupe rock, iar echipamentul audio, de la boxe la microfoane, a fost evident oferit de Superlux. In urma succesului, Superlux a mai organizat concerte asemanatoare in cadrul aceluiasi eveniment si in 2016 si 2017.

In 2012, cea mai faimoasa trupa din Indonesia, Super Girlies, a semnat un contract de sponsorizare cu Superlux primind de la producator titlul „Official Superlux Icon Artist”.

Trupa Super Girlies si castile Superlux

Trupa Super Girlies si castile Superlux

CONCLUZII

Superlux este un brand ce a reusit sa-si construiasca un nume mondial in cei peste 30 de ani de existenta prin produsele si serviciile de foarte buna calitate oferite la un pret neobisnuit de accesibil.

Oarecum se poate spune ca Superlux a reusit sa dea piata „peste cap” rivalizand prin intermediul produselor sale cu alte brand-uri care ofera o calitate asemanatoare la un pret substantial mai mare.

Este Superlux un brand revolutionar prin obiectivele stabilite? Nu este in niciun caz un brand care sa fi produs vreo tehnologie care sa schimbe lumea pe care deja o stim a electronicelor audio, ci este un producator care a reusit sa puna calitatea in acelasi cadru cu rentabilitatea. Si astfel rezolva o problema extrem de sensibila cu privire la cumpararea unor produse de calitate chiar si atunci cand bugetul este unul restrans. Pe langa asta, a reusit si sa ofere consumatorilor produse usor de instalat si folosit, punand foarte mult accentul pe accesibilitate.

Ramane de vazut in anii ce vin ce branduri vor urma trendul stabilit de Superlux si cum vor schimba ele industria producatoare de audio electronice, o industrie in care foarte multe branduri incep sa echilibreze doi termeni care nu de mult erau straini unul de celalalt: performanta si rentabilitatea.

Zeedo Media SRL este distribuitor Superlux incepand cu anul 2016.